یکشنبه ۱۳۹۴/۰۲/۰۶ | ۸:۵۱ ب.ظ | مرساح -
از چند روز قبل در حساب کاربری خود روی وایبر با مشکل مواجه شدهام. هر زمان که میخواهم مطلبی به دوستانم بفرستم پیغام خطا برایم ظاهر میشود و برای ارسال انواع مختلف پیام و برقراری تماسهای صوتی، یا سرعت آن بسیار کم است یا اینکه سرویس مربوطه در دسترس نیست. به صورت همزمان شبکه Wi-Fi من بخوبی کار میکند و برای استفاده از دیگر ابزارهای اینترنتی یا گشتوگذار در سایتهای مختلف مشکلی ندارم. آیا این اختلالی است که مربوط به شرکت وایبر میشود؟»
این پیامی است که حین جستوجو به دنبال علت اصلی کند شدن سرعت این ابزار پیامرسان و بررسی احتمال بروز اختلال مشابه در نقاط مختلف جهان مشاهده شد، البته این پیام از سوی یک کاربر ایرانی روی صفحه اختصاصی شرکت وایبر ارسال شده بود.
جستوجوهای بیشتر، تعداد زیاد این قبیل پیامها که کاربران ایرانی روی صفحات وایبر در شبکههای اجتماعی مختلف منتشر کردند را نشان داد و شرکت مربوطه در هیچ یک از پاسخهای خود مسئولیت این اختلالات را نپذیرفته و در برخی موارد هم کاربران را راهنمایی کرده که با تغییر شبکه محلی اینترنت یا بهروزرسانی نرمافزار به آخرین نسخه، بتوانند مشکل خود را حل کنند.
در ادامه این بررسیها مشخص شد آخرین باری که شرکت وایبر به صورت رسمی روی صفحه خود در فیسبوک خبر از بروز مشکل فنی و کند شدن سرعت دسترسی به سرویسها را داده، مربوط به تاریخ اول آوریل ۲۰۱۴ یعنی حدود یک سال قبل است.
در پیام وایبر آمده بود: «ما به صورت موقت یک وقفه را در خدماترسانی به کاربران تجربه میکنیم. هماکنون در حال کار کردن روی این مسأله هستیم تا مشکل بزودی حل شود».
پیغام یاد شده نشان داد که وایبر آخرین بار حدود یک سال قبل با چنین مشکلی مواجه بوده و آن را یک اختلال موقتی خوانده است.
این پیامی است که حین جستوجو به دنبال علت اصلی کند شدن سرعت این ابزار پیامرسان و بررسی احتمال بروز اختلال مشابه در نقاط مختلف جهان مشاهده شد، البته این پیام از سوی یک کاربر ایرانی روی صفحه اختصاصی شرکت وایبر ارسال شده بود.
جستوجوهای بیشتر، تعداد زیاد این قبیل پیامها که کاربران ایرانی روی صفحات وایبر در شبکههای اجتماعی مختلف منتشر کردند را نشان داد و شرکت مربوطه در هیچ یک از پاسخهای خود مسئولیت این اختلالات را نپذیرفته و در برخی موارد هم کاربران را راهنمایی کرده که با تغییر شبکه محلی اینترنت یا بهروزرسانی نرمافزار به آخرین نسخه، بتوانند مشکل خود را حل کنند.
در ادامه این بررسیها مشخص شد آخرین باری که شرکت وایبر به صورت رسمی روی صفحه خود در فیسبوک خبر از بروز مشکل فنی و کند شدن سرعت دسترسی به سرویسها را داده، مربوط به تاریخ اول آوریل ۲۰۱۴ یعنی حدود یک سال قبل است.
در پیام وایبر آمده بود: «ما به صورت موقت یک وقفه را در خدماترسانی به کاربران تجربه میکنیم. هماکنون در حال کار کردن روی این مسأله هستیم تا مشکل بزودی حل شود».
پیغام یاد شده نشان داد که وایبر آخرین بار حدود یک سال قبل با چنین مشکلی مواجه بوده و آن را یک اختلال موقتی خوانده است.
منبع: روزنامه ایران - میثم لطفی
itepnu_msh@yahoo.com